11/26/2021

26/11/2021 - מ"אינטרלאקן" ל"שטרסבורג" דרך "קולמאר"

הבוקר הגיע, בחוץ עוד חושך, גשם יורד...מתארגנים על מזוודות, שותים קפה ויוצאים לדרך אל עבר גבול צרפת שוויץ, אל העיירה "מולהאוס" (Mulhouse) , בעיירה יש מוזיאון למכוניות שטוענים שהמוזיאון "שווה ביקור".
נוסעים לכיוון "ברן" משם לכיוון "בזל" נסיעה הנמשכת כ- שעתיים בדרכים לא מהירות.

הגענו לעיירה "מולהאוס" (בצרפתית "מילוז")...ה - GPS לקח אותנו אל מוזיאון המכוניות, אבל בנקודה שה - GPS מתעקש להביא אותה אלינו אין שום מוזיאון...רק חניה, חונים והולכים לחפש את המוזיאון...מסתבר שה - GPS הביא אותנו לחניה האחורית של המוזיאון מהרוחקת כ- 300 מטר מהחניה הקדמית (הראשית) של המוזיאון.

כבר שאתה מסתכל על המבנה אתה מבין שיש כאן איזה משהו מעניין...מבחוץ המבנה ניראה כמו חניון מכוניות מקורה שבחזית הכניסה עומדות תלויות מכוניות זו מעל זו מהרצפה ועד התקרה

לא היה תור בקופות (כמות התיירים דלילה ביותר), הכניסה לאולמות התצוגה היא במין מסדרון ארוך וחשוך שבדרך מוקרנים על הקירות תהליכים שונים בהתפתחות הרכב מימי מכונית הקיטור ועד ימנו מנוע הבנזין/סולר
ואחרי שעוברים את המסדרון הארוך...נכנסים אל תוך אולם ענק ...בערך 120 מטר אורך ו- 80 מטר רוחב (מגרש כדורגל) ובו מסודרות בסדר מופתי שורות שורות מכוניות...מסוף המאה ה -19 ועד ימינו, התחלנו ללכת ולהתרשם מהאוסף...הולכים הולכים וזה לא נגמר (הלכנו כ- 3 ק"מ בתוך האולם)

ואח"כ עוברים לא(ע)ולם מרוצי המכוניות...כאשר נבחרת "בוגטי" מככבת...

וזה לא מסתיים עד שעוברים לאולם מכוניות היוקרה:

ולסיום ...

ככה לאורך כמעט שעתיים טיילנו לנו בתוך המוזיאון, מתפלאים מה"אוצר" המדהים שקובץ תחת קורת גג אחת.

סיימנו...ועכשיו ל- Colmar , העיירה "קולמר" ידועה בעקר בגלל המבנים היפים מתקופת ימי הביניים ("הרנסאנס")  שהשתמרו בצורה מושלמת ומהווים אטרקציה תיירותית, המרחק קצר (כ- 45 ק"מ) ותוך פחות מ 35 דקות אנחנו נמצאים במרכז העיר, מומלץ לא להכנס לתוך העיר העתיקה עם רכב ולכן אנחנו מחנים את הרכב בחניון שמעליו בדיוק הוקם שוק "חג המולד" (Place Rapp) הנמצא דרומית לעיר העתיקה.
בחוץ הטמ"פ מתחילה לרדת (2-3 מעלות צלסיוס), התלבשנו חם ויצאנו להנות ממראות העיר העתיקה Colmar המקושטת לחג.

הלכנו, טילנו בעיר העתיקה, שתינו יין חם אכלנו ממאכלי החג ולא הרגשנו איך הזמן טס ועף לו...השעה 18:00 ואנחנו עדיין מסתובבים בעיירה...מתפלאים מיופיה !!!
"רצנו" חזרה לחניון, שילמנו 6 יורו על חניה של 3 שעות ויצאנו לעבר העיר "שטרסבורג" שם נעביר את סוף השבוע הארוך (שישי-שבת)...תוך כדי הנסיעה רונית בוחרת מלון...היות וסופ"ש והיות וזה השבוע הראשון לשוק "חג המולד" בעיר המחירים לא זולים...אבל 120 אירו לדירת שני חדרים במלון 4 כוכבים זה שווה !
ולכן סוגרים על מלון הנמצא במרחק של כ- 2.5 ק"מ ממרכז העיר.
המרחק ל - "Strasbourg" הינו כ - 64 ק"מ...בכביש מהיר ובשעה שמונה בערב אנחנו כבר בפתחו של המלון - בית דירות, בקבלה כבר הכל מוכן...ממליצים לנו על מסעדה בקרבת מקום (כי טרם אכלנו ארוחת ערב), עולים לדירה בקומה 6 (ב"פנטהאוז"), מניחים את המזוודות ויוצאים לאכול לפני שהמסעדה תסגר...