11/25/2021

25/11/2021 - מ- "באדן-באדן" דרך מפלי ה"ריין" ו"לוצרן" - אל "אינטרלאקן"

השכמנו קום...עדיין לא התאפסנו על השעון...נשארנו לקרוא קצת בספרים שהבאנו איתנו, שתינו קפה בדירה, ויתרנו על ארוחת הבוקר (נעצור בדרך לאכול ולשתות קפה) וב- 08:00 ארזנו את המזוודות, הוצאנו את הרכב מהחניה, החזרנו את המפתחות לדירה ויצאנו בנסיעה לעבר מפלי ה"ריין".

מזג האוויר שאתמול האיר לנו פנים התהפך, השמים היו אפורים וגשם החל לרדת היתה לנו נסיעה של שעתיים וארבעים דקות עד למפלי ה"ריין" ה- google map לקח אותנו  בכביש המהיר B-28 ל- A-81 בדרך אחרי שעה וחצי נעצרנו  באחת מתחנות הנוחות לאורך הדרך לארוחת "בוהוריים".

כמות הנוסעים והתיירים דלילה ומורגשת היטב , אין תורים, אין רעש, אבל אוכל יש ובשפע...בחרנו במין לזניה שאח"כ התבררה שאלו תפוחי אדמה מוקרמים, סלט ירקות (בהרכבה עצמית) מרק חם (שהיה טעים).
נחנו כחצי שעה והמשכנו בדרכנו אל המפלים שבדרך אנחנו חוצים את הגבול מגרמניה לשוויץ.

הגענו למפלי ה"ריין", בחניה אין בכלל אוטובוסים ומכוניות בכמות כזאת שניתן לספור בשתי כפות הידיים (ספרנו 7 יחד איתנו), החנינו, התלבשנו, קנינו כרטיסים ( 5 אירו לאדם) ויצאנו לנו לעבר המפלים.

החלטנו שנלך לצד השני של המפלים ונשוב באותה דרך בה באנו ומשם נלך לתצפית הדרומית המשקיפה מקרוב על המפלים.

ירדנו אל עבר גשר מסילת הרכבת, הלכנו לאורכו, רעייתי שתחייה אמרה שהיא רוצה לעמוד במרכז הגשר בזמן שרכבת עוברת עליו (בשובנו עשינו זאת !!!) , הלכנו אל עבר בניין תחנת הכח ומשם אל הגדה הצפונית של הנהר

על מפלי ה"ריין" אני משאיר ל"ויקיפדיה" לספר...אני רק הוסיף תמונות:

ועכשיו ל"לוצרן" (Luzern) אל "גשר הפרחים" (ה"קאפלבריקה") שעה ורבע של נסיעה בנופי שוויץ שבדרך אנחנו עוקפים את "ציריך" בירת שוויץ (ויתרנו על הסיור בעיר)...הנסיעה עוברת חלק ומהר...למעט "פקק קטן" בכניסה ל"ציריך" לא היו שום עיכובים בתנועה ובאמת אחרי כשעה ועשרה הגענו ל"לוצרן".

כמו שאמרנו.. חונים בחניון מקורה , שוב הריטואל הקבוע של לבישת השכבות העליונות של הביגוד החם, ויוצאים לעבר הגשר הנמצא כ- 200 מטר מהחניון...מגיעים לגשר, אבל בוחרים ללכת בגשר הולכי הרגל הקצר העובר מהגדה הדרומית לצפונית בקו ישר, תוך כיד הליכה מתצפתים על גשר ה"קאפלבריקה":

הולכים להסתובב קצת במרכז העיר ליד האגם...

וחוזרים בגשר ה"קאפלבריקה"

היות ומזג האוויר לא משהו...אנחנו מקצרים את הביקור ב"לוצרן" ויוצאים לעבר העיירה "אניטרלאקן" , כשמה כן היא, יושבת בין שתי ימות.
הנסיעה עוברת בתוך מנהרות כאשר בשלב מסויים הדרך חסומה ואנו נדרשים לרדת מהדרך הראשית ומתחילים לטפס בהר אל עבר מעבר ההרים המכוסה ערפל, בשלב זה גם נדלקת נורית המתריעה על הצורך בתדלוק, בודקים במחשב ורואים שנשאר במיכל דלק לעוד 55 ק"מ...מה שומר שצריך למצוא תחנת דלק בהקדם...ולך תמצא כזו במעבר ההרים...מגיעים למעבר ההרים ומתחילים לרדת ...שעון הדלק המחשבי אומר שנשארו לנו דלק לעוד 65 ק"מ ?!, הלחץ פוחת אבל ברגע שאנחנו פוגשים תחנת דלק ...אנחנו מתדלקים את המיכל עד מלואו וממשיכים בדרכנו אל עבר העיירה.
מגיעים לעיירה...אנחנו רעבים ולכן נכנסים לסופר-מרקט בכניסה לעיירה וקונים כמה דברים לאכול, מתיישבים ברכב ומנשנשים ותוך כדי כך מחפשים מקום לינה בעיירה...מסתבר שרוב בתי המלון סגורים ויש רק כמה מלונות בוטיק שפתוחים, בוחרים באחד מהם, שניראה כמו ביקתת ציידים...

מכוונים לעברו את ה- Google Map ותוך פחות מ 7 דקות אנחנו במלון...הגענו, נרשמנו בקבלה, קיבלנו חדר, בקומה שניה ללא מעלית
נכנסנו לחדר, נחנו קצת, והחלטנו שנאכל ארוחת ערב במלון ואז נצא לשוטט ברחבי העיירה.
אכלנו ארוחת ערב...יצאנו לטייל בעיירה (רוב המקומות היו כבר סגורים)...חזרנו למלון ונרדמנו חיש מהר...

בדיעבד...יכלנו לוותר על הנסיעה ל"אינטרלאקן" (בגלל מזג האוויר הסגרירי והערפילי שמנע אפשרות לראות את הנוף היפה של האזור), ולקחת עוד יום בלוצרן וסביבתה.