11/27/2021

27/11/2021 - "שטרסבורג" ועוד פעם "Strasburge" ועוד פעם "שטרסבורג"

כיוון שהלכנו לישון מאוחר (חזרנו מהמסעדה בערך ב- 23:00..., קמנו מאוחר, השעה היתה 08:00 יום שבת, התארגנו בעצלתיים וירדנו בשעה 09:00 לארוחת הבוקר במלון.
התכנון להיום...והערב: יוצאים לסיבוב היכרות עם שווקי חג המולד בעיר, חוזרים למלון לקראת הצהרים לשנ"צ ובערב (בסביבות 16:00) יוצאים לסיבוב נוסף, צריך לזכור שהיום יום שבת וכל המקומיים יוצאים לבלות...ולכן אמור להיות צפוף מחד גיסא ומעניין ומרשים מאידך גיסא.
סיימנו לאכול...עלינו חזרה לדירה...התלבשנו חם ויצאנו לדרכנו...הכוונה היתה ללכת רגלית למרכז העיר ולחזור ב"טראם".
יצאנו מהמלון ולתדהמתנו גילינו ש"יום השוק" השבועי מתרחש ברחוב שבו נמצא המלון. (
Bd de la Marne)

.ואנחנו מאד אוהבים "ימי שוק"  (זוכרים מהטיול ל"דורדון" ב- 2019)...אבל תכננו להגיע למרכז העיניינים ולכן חלפנו עליו תוך כדי שאנחנו "חוטפים" תמונה פה ושם...

המשכנו ללכת ברח'  Bd de la Victoire עד לככר האוניברסיטה Palais Universitaire de Strasbourg ומשם נכנסנו אל סמטאות העיר העתיקה, כאשר בכל פינה כבר ניתן לראות את דוכני שוק "חג המולד"...

השעה כבר 13:00 ועוד רצינו לעבור ב"שוק האיכרים" ...אז לקחנו "טראמ" ונסענו חזרה לכיוון המלון...
השוק כבר כמעט ו"נעלם"...רוב הדוכנים בשוק כבר היו בשלב זה או אחר של קיפול ונקיונות...לא נשאר הרבה, למזלנו מוכר ה"עופות בגריל" עוד היה במקומו...קנינו ממנו עוף וקיבלנו ממנו מתנה את תפוחי האדמה האפויים (כמעט קילו של ת"א אפויים), הלכנו לדירה...הגשם שלא הפסיק לרדת מהבוקר והבגדים העליונים היו די רטובים (לא הצטיידנו במטריה...לא נורא - אנחנו לא עשויים מסוכר !).

נכנסנו לדירה...הוצאנו מהארון מטבח כלים לארוחה וארגנו לנו ארוחת צהרים כיד המלך...עוף בגריל, ת"א אפויים, סלט בורגול, עגבניות שרי ולקינוח שוקולדים של Lindet , מקלחת חמה ...ו"שלף שטונדה" schlaf schönde שבתרגום מגרמנית = "שינה יפה"...ובאמת נרדמנו עד לשעה 16:00, שהשעון העיר אותנו...

המעילים התייבשו...לבשנו בגדים יבשים, הגשם הפסיק לרדת ויצאנו שוב לסיבוב ערב בשווקים.

מיום השוק לא נשאר זכר וכבר הכל היה נקי ומצוחצח לקראת יום ראשון (יום השבתון).

לקחנו "טראם" למרכז העיר ואיך שירדנו ראינו את נחילי האנשים שזרמו אל עבר השווקים והדוכנים...אגב בכל מקום הסתובבו שוטרים חמושים, אנשי הלגיון הצרפתי וסדרנים אשר דאגו שאנשים יסתובבו בתוך השווקים עם מסכות על הפנים !!!

האורות דלקו וכל הרחובות ניראו אחרת מאשר הם ניראו ביום:

זהו...התעייפנו, השעה 22:00, השווקים נסגרים, הסטודנטים של אונ' "שטרסבורג" מתחילים למלא את ה"פאבים" ואנחנו עושים דרכנו לעבר המלון ב"טראם" וברגל...מחר לפני שמתחילים לטייל אנחנו צריכים לעשות בדיקת PCR ל"קורונה", המקום הקרוב ביותר נמצא שעה וחצי נסיעה מ"שטרסבורג" בעיר "מיינץ" "Mainz" שאנחנו היהודים מכירים אותה בשם "קהילת מגנצא".