11/28/2021

28/11/2021 - מתחילים בבדיקת P.C.R לקראת השיבה לארץ ומסיימים ב"קובלנץ" "Koblenz"

עוד פחות מ- 72 שעות, ואנחנו נדרשים לביצוע של בדיקת P.C.R לפני הטיסה לארץ...אז התחלנו את היום בחיפוש מקום שבו ניתן לעשות את הבדיקה, עפ"י המלצה באתר של "פספורט-קארד" ניתן לבצע בדיקה באחד משני האתרים, בעיר Mainz" (הידוע בארץ בשם קהילת "מגנצה") ובש"ת של "פרנקפורט"...אז קדימה לדרך
יצאנו לעבר העיר "מיינץ" נסיעה של כ- שעתיים מ"שטרסבורג".

נוסעים על A35 בצרפת שהופך ל- 61 בגרמניה, ומגיעים לנקודת הבדיקה...איזה כייף אין תור...נרשמים דרך האינטרנט (סורקים QR ואז מקבלים לטלפון הנייד מסמך למילוי דיגיטלי), נגשים לבצע את הבדיקה ואז מתברר שזו נקודת בדיקה רק לתושבים מקומיים, מבררים איכן ניתן לבצע בדיקה לתיירים מחו"ל שאינם מקומיים - מסתבר שזה במרחק של 6 דקות נסיעה ליד (בתוך) תחנת הרכבת הראשית של העיר...נוסעים, מחנים בחניון, הולכים 3 דקות ברגל אל תחנת הרכבת נכנסים ומתחילים לחפש את נקודת הבדיקה, מגיעים לבית המרקת ושואלים על אפשרות לבצע בדיקה...ואז מסתבר שאין יותר ערכות בדיקה..., ב"יאושנו" התיישבנו לשתות קפה, תוך כדי כך מילאנו את הטפסים הנדרשים לביצוע הבדיקה בשדה התעופה של "פרנקפורט" (מסתבר שלחברה שמבצעת את הבדיקות יש מספר סניפים באזור, ויש לבחור באיזה סניף רוצים לבצע את הבדיקה), מילוי הטפסים פשוט ומבוצע דרך אפלקציה יעודית CENTOGENE  , סיימנו למלא את הטפסים, הקפה נגמר בספל הגדול...ויצאנו לנסיעה לכיוון שדה התעופה של "פרנקפורט" אל נקודת הבדיקה - נסיעה של 25 דקות
שהגענו לקרבת שדה התעופה "פספסנו" את הכניסה (היו עבודות בכביש ולא היה ברור באיזה נתיב יש לנסוע...כמובן שלקחנו את הנתיב המשתלב חזרה לכביש הראשי) והארכנו את זמן הגעה בעוד 10 דקות...אבל
איך שהגענו וחנינו בחניה של המלון (מלון "שרתון") , תוך פחות מעשרים דקות היינו כבר אחרי הבדיקה...
תהליך הבדיקה עצמו מנוהל בסדר מופתי (מה זה "ייקים"), זה גם המקום היחיד שבו נדרשנו להשתמש במסכות מדגם N-95 מלאות ולא במסכות מנתחים רגילות.
חזרנו לרכב וחיפשנו מקום מעניין לטייל...ואז צדה עיינינו את העיר "קובלנץ" "Kobelnz"  העיר יושבת על מפגש נהר ה"מוזל" עם נהר ה"ריין" ועפ"י מה שהיה כתוב יש בעיר מבצר המשקיף על העיר ורכבל המוביל ממבצר אל העיר העתיקה וחזרה...
היות והשעה 13:00 בחרנו לנסוע אל העיר דרך דרכים צדדיות מה עוד שנדרשנו גם לתדלוק נוסף...אז יצאנו משדה התעופה בכביש 3 עד העיירה
Niedernhausen ומשם בדרכים צדדיות דרך כל מיני כפרים קטנים הגענו לעיר שכמו שאמרנו בתחילה יושבת על חיבור שני נהרות, כיוונו את עצמנו אל המצודה Ehrenbreitstein Fortress המשקיפה ממזרח על מפגש הנהרות העיר "קובלנץ".

הגענו למצודה, בכניסה היה תור ארוך של מכוניות ומגרש המכוניות היה מלא כמעט עד "0" מקום (לא הבנו למה !) החנינו את הרכב התלבשנו ויצאנו לברר את פשר התקהלות (כבר ערב יום ראשון והתיירים המקומיים כבר חוזרים הביתה)...הסתבר לנו שבערב יערך "מופע אורות מרהיב" והתור שאנחנו רואים זה לקופות...חשבנו לרגע לעמוד בתור אבל שהבנו את אורכו...הלכנו לנו לכיוון הרכבל לתצפת על העיר...ואז עלתה לנו הברקה !
נרד ברכבל אל העיר העתיקה, נסייר בשווקים של חג המולד ונעלה בסיום לקחת את הרכב ונסע למלון (שטרם הוזמן).
קנינו כרטיסים לרכבל (14 יורו לאדם), נכנסנו לקרונית ותוך 4 דקות הגענו לתחנה התחתונה הנמצאת ליד מפגש הנהרות "מוזל" עם ה"ריין".

בתחנה הרכבל שאלנו כיצד להגיע לשוק "חג המולד"...קיבלנו הסבר מזוג תיירים שבדיוק חזר מהם והתכוונו לעלות ברכבל...הלכנו כ- 500 מטר והגענו אל "השווקים" סיירנו בהם כשעה וחצי ושעייפנו חיפשנו לנו מסעדה לארוחת ערב.

היתה ב- google map המלצה למסעדה יוונית Poseidon במרחק של 150 מטר מהמקום שבו טיילנו...נכנסנו, קיבלו את פנינו בלבביות רבה (כאשר אתה מדבר עם יווני על ארצו והוא שומע שאתה מכיר קצת יותר מ"אתונה" הוא מייד "נפתח" אליך) המליצו לנו על מנות ראשונות, ועיקריות... הזמנו מרקים לפתיחה מנה בשרית לשניים, סלט יווני, ועוד...כמובן שבנוסף הונחו על השולחן כוסיות מלאות ב - Ouzo plomari שמראה שבמסעדה הזאת מבינים עיניין !

הארוחה היתה טובה מאד, המנות היו גדולות (נשאר בשר) והאווירה היתה כייפית !
סיימנו, הכל כולל טיפ עלה 60 אירו (כ- 230 ש"ח), בקיצור היה שווה !

לפני שעזבנו עוד הספקנו להזמין חדר במלון שעפ"י כל החו"ד שקראנו היה צריך להיות משהו... משהו...

השעה היתה 20:00 , הלכנו לרכבל, עלינו חזרה למצודה, פסטיבל האור היה בעיצומו ומהרכבל יכולנו לראות את האפקטים של התאורה ע"ג החומות של המבצר.

ירדנו מהרכבל, סיירנו עוד קצת מסביב למצודה ויצאנו אל עבר המלון שהזמנו דרך Booking בזמן שישבנו במסעדה.

וזו היתה ה"נפילה" של היום...
היה כתוב ב - Booking :
משקיף על נהר ה"ריין" ועל העיר העתיקה, רמת נקיון גבוהה וכו'...
הגענו למלון... "לא דובים ולא מלון", המלון ממוקם בתוך רחוב צדדי, החדר נמצא בקומת המרתף ...והסריח מעשן של סגריות, בקיצור... "זה לא מה שהובטח" ! בקיצור לא להתקרב למלון
Hotel Restaurant  Berghof  "קובלנץ" !!!

עשינו חושבים, התעשתנו מהר על עצמנו, החלטנו שעדיף להפסיד 70 יורו אבל להעביר את הלילה בחדר נקי , ללא עשן סגריות וטחב.

שוב נכנסנו ל - Booking, שוב חיפשנו מלון, שוב מצאנו...ויצאנו לדרך אל עבר מרכז העיר העתיקה...מצאנו דירה במלון דירות, תהליך הכניסה לדירה היה ארוך ומתיש ונמשך כמעט 3/4 שעה עקב הצורך לקבל אישור וקוד כניסה מהמשרד לא לפני שאתה עובר תחקיר על ה"תו הירוק"...לא אייגע אותכם בכל הפרטים אבל מומלץ לוודא לפני ההגעה למקומות שאין בהם פקיד קבלה צמוד / בעל בית פרטי, שקיים נציג ושכל העיניינים מסודרים לפני שאתם מגיעים לדירה.

נכנסנו לדירה, מקלחת חמה ולילה טוב...