11/24/2021

24/11/2021 - יוצאים אל עבר עמק ה"ריין" , מ"דארמשטאט" דרך "היילדלברג" אל "באדן-באדן"

השקמנו קום, השעה 06:00...ואנחנו בשעון ישראל (07:00), בחוץ חושך מוחלט, קוראים ספר, ב- 07:00 מתחילים להתארגן, 07:30 ארוחת בוקר וב 08:00 אנחנו בדרכנו אל עבר "עמק הריין" ...בארוחת הבוקר בדקנו להיכן כדי לנסוע והעיר הקרובה שאליה היתה המלצה לטיול היתה "דארמשטאט" (Darmstadt) עיר המאופיינת במבנים ארכיטקטונים יפים (כך כתוב בספרות המטיילים באינטרנט).
מזג האוויר מסביר פנים, שמים כחולים...פה ושם ענני נוצה, אין עומס בכבישים ואנחנו מוצאים את עצמנו תוך פחות מ- 30 דקות בכניסה לעיר.
היות ואנחנו לא קוראים ומבינים גרמנית !!! לקחנו החלטה אסטרטגית לחנות רק בחניונים בתשלום הנמצאים בתוך מבנה ,אין לנו רצון למצוא את עצמנו מחפשים רכב שנגרר לחניון העיריה כי חנינו ברחוב במקומות שאסורים לחניה, מה שהוכיח את עצמו לכל אורך הדרך, ואגב המחיר הוא אותו מחיר לחניה ברחוב או בחניון !!!

אז מצאנו חניון במרכז העיר (מתחת לבית החולים).

טיפ חשוב ביציאה מהחניון כאשר אתם מתחת לכיפת השמים ל"דקור" את הנקודה ב- Whatss App "מיקום" - לוודא שהדיוק הוא כ- 20 מטר, ולשלוח אותה לבת הזוג, כך תמיד תוכלו למצוא את הדרך המקום לחנית הרכב...ולא לחפש שעות את החניון !!!

התחלנו להתקדם לכיוון צפון אל עבר מבנה כנסיה מרשים, משם לקחנו מזרחה אל עבר הפארק, חצינו את הפארק לכיוון דרום מזרח אל מתחם האוניברסיטה ושם נתקלנו בהם...דוכני שוק חג המולד שהיו בשלב ההקמה...ברחבה מול הדרומית מול Palace-Museum Darmstadt :

שאלנו את אחד העובדים מתי הדוכנים יפתחו והוא אמר לנו שבשעה 17:00...

אז הבנו מייד שאין לנו מה לחפש בעיירה, חזרנו אל החניון ויצאנו לדרכנו אל עבר העיר "היילדלברג" שאמורה להיות יותר מעניינת...ובצדק !!!
לאחר 40 דקות של נסיעה הגענו אל העיר Heidlelberg
, כיוונו אל "טירת היילדלברג" הנמצאת בחלק המערבי של העיר ומשקיפה על נהר "הנקר" והעיר העתיקה.
הגענו, יצאנו מהרכב מזג האוויר התחמם (רק 7 מעלות צלסיוס), שמים כחולים...ויצאנו לסייר בגנים ובטירה
בגלל מגפת ה"קורונה" הכניסה לטירה אינה מתאפשרת , אלה בקבוצות מאורגנות ובהזמנת כרטיסים מראש, אנחנו נהננו מהנוף מהמבנה המרשים והיכולת למתוח את אברינו בהליכה בגנים המשקיפים אל העיר ואל הנהר העובר בסמוך לה.

המשכנו אל עבר העיר העתיקה והגשר החוצה את נהר ה"הנקר", החיננו את הרכב בחניון (מקורה תת-קרקעי), ויצאנו לשוטט בסמטאות העיר העתיקה שבסמוך לכנסיה ראינו את שוק חג המולד, ולידו חנות של Lindt (אחת מיצרניות השוקולד הגדולות בעולם), נכנסנו התרשמנו מהתצוגה של השוקולדים וכמובן גם קנינו "ציידה" לדרך (לפני שנחזור לארץ נקנה גם למשפחה).

אכלנו צהרים במדרחוב הראשי ב- Sub-Way, חזרנו לרכב ויצאנו לנסיעה של כשעה לעבר העיר "באדן-באדן"

העיירה Baden-Baden מפורסמת בגלל המרחצאות הקיימים מאז ימי הרומאים ו....הקזינו שנחשב לעתיק ולגדול בכל גרמניה כולה וכמובן ה"בורדלים" או בעברית פשוטה בתי זונות.

הגענו ל"באדן-באדן", נכנסנו אל מרכז העיר מצאנו חניה ממש במרכז העיר (כמובן במבנה מקורה) וחיפשנו את שוק חג המולד...הגענו לאזור שבו השוק היה אמור להיות ומה שראינו שם זה רק מבנים בהקמה...מה שהסתבר שבגלל ה"קורונה" מועד פתיחת השוק נדחה בכשלושה עד ארבע ימים, ולא יודעים אם בכלל יפתח !!!

לעומת זאת העיר כבר קושטה והוכנה לקראת החג הקרב ובא...

הערב ירד, התחיל להיות קר וגם הגיע השעה למצוא מקום לינה לילה, נכנסנו לבית קפה, הזמנו קפוצינו וקוראסון, נכנסנו ל - Booking inn ותוך פחות מ -3 דקות היתה לנו כבר דירת אירוח במרכז העיר.
התקשרנו לבעלים והוא אמר שהוא יכול להגיע לדירה תוך חצי שעה...אז יצאנו להסתובב ברחוב הראשי של העיר ולהנות מאורות חג המולד.

עברה חצי שעה, שבנו לחניון, הנענו את הרכב ויצאנו אל עבר הדירה שנמצא 400 מטר מבית הקפה שבו ישבנו
הנסיעה לדירה לקחה לנו 10 דקות ו 4.7 ק"מ כי הרבה מאד מהרחובות במרכז העיר היו סגורים למעבר רכב עקב ההכנות לשוק חג המולד.

הגענו לדירה, בעל הדירה לקח אותנו אל הדירה והראה לנו את "כל צפונותיה" (הדירה גדולה - 3 חדרים, מטבח, סלון ושני חדרי רחצה, ויכולה להכיל בשקט משפחה של שש נפשות)...אח"כ הסביר לנו על השימוש בכל המכשירים במטבח, איך מפעילים את החימום, האינטרנט וכו'...וחשבנו שבזה זה הסתיים...אבל מארחנו חשב אחרת ולקח אותנו לסיור מקדים במרכז העיר כדי שנדע היכן המאפיה, המסעדה המומלצת לארוחת הערב בית הקפה לארוחת הבוקר, וכמובן הסופר הקרוב ...ולסיום לקח אותנו לראות את "שוק" חג המולד "הנסתר" (שלא בטוח שאם היינו מטיילים בעיר לבד היינו יודעים על קיומו !)

נשארנו לנו קצת בשוק ומשם חזרנו לדירה הממוקמת כ- 200 מטר מהשוק...החלטנו שנבוא יותר מאוחר בערב לאכול ולראות את נפלאות השוק...

התרחצנו, נחנו ויצאנו לנו לעבר השוק והמסעדה...בחוץ הטמ"פ  3 מעלות.

צילמנו, התלהבנו וישבנו לאכול במסעדה הצופה על המייצג המדהים.

אכלנו מרק חם, דג פורל בתנור, פסטה וסלט ירוק...וקינחנו בשתיה של קפה חם...כאשר לאורך כל הארוחה אנו שותים יין אדום מחומם לטמ"פ הנכונה.

התעייפנו, חזרנו למלון ונרדמנו מהר...מחר הכוונה לנסוע למפלי ה"ריין" ואף לנסות ולהגיע ל"אינטרלאקן", נתקדם וניראה לאן נגיע...ליליה טוב